2008年4月9日 星期三

我的秘密心情日記~(2)

05/12/XX
從上禮拜開始就覺得肩膀有些痠痛,
不過我想應該過一陣子那疼痛就會自己消失了,
沒想到今天早上我幾乎痛得起不了床。
我一向很能夠忍痛,
而且我也以我的堅忍意志自豪,
但那痠痛持續蔓延,
漸漸的,
我好像有時候會忘記自己說了什麼、去了哪裡。
我想我的腦子大概病了,
但我也覺得還能忍受,
甚至有些享受,
畢竟,我也受夠了身邊的無聊大小事,
尤其是和朋友聚會時的八卦瞎扯。
那種時候,
我慶幸我腦子不聽使喚,
因為我全不記得剛剛發生了什麼事或說了什麼話,
唯一的壞處是當我回到家檢查錢包,
才發現原來我付了全部人的帳。

Since last week I started to have sore shoulders,
But at the time I think the pain would go away all by itself,
And this morning I almost couldn’t get out of the bed because of this pain.
I always feel that I can bear lots of pain,
And I’m proud of this perseverance.
But the pain begins to elevate,
And gradually
I begin to forget what I’ve said or where I’ve been.
I think my brain is probably sick,
But I think it’s bearable,
Or even enjoyable.
After all, I’ve had enough of the ennui around me,
Especially the gossips that come up during gatherings between friends.
When I’m in one of those situations,
I’m glad that my brain doesn’t function well,
And so I don’t have to remember what has happened or what has been said;
The only unpleasant thing is that when I get home and check my wallet,
I’d find that I’ve paid for everyone.

沒有留言: