2008年4月9日 星期三

我的秘密心情日記(1)

04/27/XX
今天我終於鼓起勇氣去掛了陳醫生的號,
其實我已經好幾次預約卻又臨時退卻放了他鴿子,
這樣反反覆覆的過了好幾個月,
直到他下最後通牒,
說如果我再不出現他就要把我的藥劑處方取消。

其實我不想去是有原因的,
縱使身邊的人都說應該去看看醫生,
但我覺得我好得很,
根本不需要看什麼醫生,
或花一下午的時間聽那些狗屁建議與所謂專業的諮詢,
更不需要定期吃那些我一輩子都記不起名字的藥丸子。
雖然,
我現在發現我有些依賴它們。

Today I finally whipped up my courage and made an appointment with Dr. Chen.
To be honest, I have made several appointments with him but I always stood him up at the last moment.
It has been like this for several months until he gave me an ultimatum;
He said that if I don’t show up he’ll cancel my prescription.

I have good reasons not to go see him.
Even though everybody around me thinks I should pay the doctor a visit,
I think I’m fine, and I don’t need to see a doctor nor spend an afternoon listening to the crap advice or the so-called professional counseling.
I don’t need to take the pills of which I can’t even remember the names.
However, I do feel that I somehow depend on them now.

1 則留言:

Unknown 提到...

有個"網路兼職"機會替自己加薪,增加存款!
給自己一個機會深入瞭解吧!
免費索取在家網路兼職資料
http://joe80411.weebly.com/
祝~天天都是有美好的一天˙快樂與您同在